Omelätt?!

Tänkte göra en sån däringa omelett idag, men jag vet riktig hur man gör...
Det kan ju inte bara vara att steka ägg, för då skulle det ju heta stekt ägg, istället för omelett.
Och det kan ju inte heta omelett som en förkortning av "oh my god vad lett", för det är ju inte lett, som ni märker.
Vad jag vet är att man kan gegga ner det mesta i en och kalla den vad man vill, typ. Man kan ha svamp, paprika, tallkottar och blåbär i, och kalla den för exotisk medeltids-skogsomelett. Pangtjong, kokbok nästa!
Bra dag på jobbet idag, blev ett par nya förfrågningar, och en liten akutaktion. Fint det!
Bara för det är jag stressad över hur fan vi ska hinna med allt i morn :P
Lite kaffe och tvätt nu, innan jag tar itu med omeletten. Nu har jag skrivit det för mycket, ser helt skevt ut.
Blir så ibland, att ord blir helt skeva. Prova säg krita ett par gånger för er själv, och fundera lite på varför det just krita heter krita. Till slut kommer ni må illa när ni tänker på det, och ordet krita kommer helt ha tappat sin mening. Skitläskigt :P

Kommentarer
Postat av: syster

vispa ihop ägg och lite mjölk i en bunke. krydda efter behag. kan rekommendera minst 2 ägg. börja med att steka det du vill ha i, så det blir ordentligt tillagat. häll sedan över ägg+mjölk. då är det bara att steka som en pannkaka. bränns väldigt lätt så var snabb att vända. <3

2011-02-26 @ 01:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0