BIF J18

Blev av att jag åkte upp till Läckerolen på eftermiddagen idag, och det ångrar jag väl inte direkt. Fan vad bra dom var, till slut.
Brynäs J18 vann över AIK med 5-4 i förlängningen.
Man spelar grymt bra, håller i pucken och gör PRECIS som man vill med AIK i anfalls-zon. Men man passar aldeles för mycket och avslutar riktigt dåligt. Tror inte jag såg ett enda vettigt skott på hela matchen.
Samma sak i försvars-zon, forwards sätter skapligt tryck på anfallande backar, men dom egna backarna är väldigt loj framför eget mål.
Många farliga chanser hade inte behövt bli av om dom röjt lite bättre och inte stod still så mycket.
Jag vet inte riktigt vad man kan begära av dem, de är ju inte elitspelare än liksom. Men jag har väl ändå inte höga krav?
Det syntes lång väg att Linus Fröberg låg på en annan nivå. Han spelar med ett helt annat lugn och en mognad som man inte såg hos någon annan.
Det är kul att se, han gjorde verkligen skillnad!
Ny match i morn, hoppas jag hinner se lite i alla fall.

Kommentarer
Postat av: E l i n

Tycker a-laget kan signa Fröberg på dirren! :D

2011-04-04 @ 00:34:59
URL: http://milvisdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0