Duger inte jag, så duger inte du!

Sitter och lyssnar på bra musik från förr. Sån där som alla har, massa bra låtar som man spelade jämt när livet lekte för 100 år sedan.
Har haft den mest produktiva helgdag på länge idag känns det som, fått en hel del gjort och spenderat för mycket pengar. Men har köpt mig ett par nya byxor i alla fall. i storlek 38! Vet inte när jag hade det sist, kan det vara 5 år sedan?!
Jösses. På Jack & Jones till och med. Var nog 5 år sedan jag på allvar letade kläder där sist. Helt sjukt.
Kände att jag var tvungen att åt minstone prova något, jag vet ju inte ens vad jag har för storlekar längre :P
Måste erkänna att det känns jävligt bra. Trots att Jante sparkar mig på pungen varje gång jag kommer till ett sådant läge. Varför gör han det? Jag vill inte skylta med det, men jag kan ju inte komma ifrån att det känns jävligt bra, och att jag vill berätta för alla. Träffade en gammal bekant som inte jag träffat sedan jag började gå ner, och det nästan syntes på honom att han ville säga något, men valde att inte göra det. Han hade iofs fullt upp med att raljera om vilket helvete det var att jobba på vintern.
Hans chef ville tydligen inte, inte ens efter ihärdigt påhejande, stänga sitt företag under nov-mars.
Min bekant var väldigt klar på den punkten till mig.
"STÄNG FIRMJÄVELN FRÅN NOVEMBER!" var hans budskap.
Riktig gobit! När jag träffade honom sist brukade vi prata om miljonvinster etc som man gör ibland. Man pratar om stora hus, fina bilar och balla båtar.
Hans dröm var lika klar där. Han skulle köpa upp Djurgårdens idrottsförening, för att sedan lägga ner det.
Han är en väldigt trogen Brynäsare, och det enda som verkar överträffa hans kärlek för brynäs är hatet mot djurgården. Störtskönt! :D
En av hans favoritramsor under match var; "Skjut för att döda!!"
Vi behöver fler som han. Fler gubbgriniga jävlar som kan svära lite på allmän plats.
Om man ska ha en minnes-tatuering på ett skapligt bra ställe, var är det?
Såg en snabbis på GD.se om Gävlebornas bästa tips mot kylan.
Kollade inte vad de var, men det gav mig en idé om mina bästa tips i alla fall.
Här kommer dom, inte helt obeprövade och varmt rekomenderade.
1. Köp ett hopprep.
2. Lär dig hoppa hopprep.
3. Släng hopprepet åt helvete och gå in och sätt dig i soffan, häll upp en skaplig whiskey och somna i soffan.
Duger inte jag, så duger inte du heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0