feminist javisst?!

Hörde på radion igår om nån som var svenk humors nästa stora tjej. Alltså, den tjej som spås blir nästa stora komiker. Hon skämtade och drev med programledaren, vilket i sig verkade okej.
Men hon gjorde det för att han var man, inte för att han var ful.
Gillade det inte!
Jag har fått höra ett par gånger att jag är mansgris, men jag vill inte se det så. Jag anser istället att så länge man intalar och påtalar överallt att det är finns ett kvinnligt som måste komma ikapp ett manligt så kommer problemet kvinnlig/manligt finnas. Jag vill inte se skillnaden alls egentligen, jag tycker att alla är lika, oavsett kön. Säger man annat så påpekar man ju bara att det ÄR skillnad, och att det skulle finnas anledning att skilja folk åt pga det.
Nu går jag inte ner på detaljnivå som typ klädstorlekar eller omklädningsrum, men ni fattar grejjen?
Så tycker jag. Kommentera? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0