Soffläge

Baah!
Ligger på soffan och slappar nu efter en dag i Uppsala med lite kundbesök.
Ska träna ikväll iaf, ska bli skönt.
Tänkte på en sak, vargar...och vargjakt. Var tycker ni om det?
Själv tycker jag att det är lite dumt, så länge dem inte tar tamdjur så tycker jag man ska låta bli.
Att dom ibland river en jakthund är ju såklart inte bra, men jag vet ändå inte om jag tycker det ska vara en anledning att jaga varg. I alla fall inte i förebyggande syfte. Jag anser att vi bör låta vargstammen vara, än så länge. Vi behöver inte störa dem mer än nödvändigt. Okej, dom kanske river även rådjur, men det borde ju bara underlätta den jakten senare ändå. Lite svårt ämne det där.
Sen skulle jag även vilja prata om Kina.
Varför är det sånt jävla fjäsk för detta "skitland" ? Man hjälper kineser här med bygglov och tomter och fan vet allt för att kunna etablera företag eller kinesiska kulturmonument. Men vad är det egentligen man stöttar då? Kina är ju ett skitland mot sitt eget folk. En diktatur! Tycker inte alls att det finns någon anledning att hjälpa dem med något förrän dom kan förhålla sig till mänskliga rättigheter. Lika OS som var där. Man borde bojkottat hela skiten.
Näe, principvägra allt därifrån tycker jag. Det måste gå att tillverka dåliga kopior av olika produkter i andra länder? Att det är billigt där är ju för att dom skiter i facklig verksamhet, personalsäkerhet och allt vad man kan tänka sig. Och lönerna?!
Ja, vad tycker man om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0