Wedding daze

Har kollat på den Wedding Daze med Elin och Pär nu, helknasig film som var rätt underhållande. Var väl ingen speciell story eller så, men den hade en del riktigt skojiga inslag.
Var ut och gick 40 min tidigare ikväll, blev faktiskt lite piggare då än efter snöskottningen.
Har skaffat lite ljudböcker med som jag tänkte lyssna på när man är ute och går.
Det slog mig när vi satt och tittade på film och pratade, varför är det sådan vikthets från media numer?
Överallt är det viktprogram, matprogram för smalmat etc.
Räcker det inte att man är sig själv så länge man inte har några hälsoproblem och är nöjd med sig själv?
De som har problem, åtgärdar dem och går ner i vikt om det är vad som krävs, och de som inte är nöjda med sig själv kan gå ner i vikt om det är det som är problemet. Thats it!
Lite som i lyxfällan, dom propsar hela tiden på att man ska spara alla överblivna pengar. Spara spara spara. Vad händer om man vill göra något för dem? Köpa en ballare bil än Toyota Carinan som man blev påtvingad till exempel.
Jag skulle vara tacksam för hjälpen man får i programmet, men att sektspara som dom vill att man gör tror jag inte på. Visst, en buffert till regniga dagar är ju aldrig fel, men det ska vara kul att leva lite också.
I morn är det vardag igen, så jag kanske inte kommer kunna leverera lika många inlägg per dag längre, så ni vet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0